2009-05-06

Presidendile lähedalseisev isik

Seisan mina raekoja platsil ja ajan tuttava tütarlapsega juttu kui minu kõrval jääb seisma meie kauni vabariigi presidendihärra. Ja seisis ta seal mitu hetke, arutades midagi hillitsetud häälel oma sportliku, ent kahjuks mitte eriti aruka abikaasaga.

Nüüd tekkis mul küsimus, et kas ma olen nüüd juhtunu tõttu presidendile lähedalseisev isik, kelle arvamust ühe või teise probleemi ehk valupunkti kohta võiks meediaesindajad mult pärima tulla (loomulikut anonüümselt). Või oleks paslik mind hoopis proua Ilvesele lähedalseisvaks isikuks tituleerida? Või - kuna enam me ju kõrvuti ei seisa - on minu näol tegu hoopis presidendile lähedal seisnud isikuga.
Nii või teisiti palun arvestada, et olen tähtis ja mõjukas persoon. Hall kardinal, kelle teadmata ei juhtu siin maarjamaal midagi ja kes tõmbab usinalt kõiki niite, mis panevad kodanikud, asutused, firmad ning isegi riigi marionetina tantsima. Ja minu seotus ja lähedalseisvus annab võimaluse igasugustel intriigidel õitsele puhkeda.
Tuleb meelde vana lugu, kus Amsterdami külastanud paavstilt küsiti otse lennuki trapi ees: püha isa, kas te kavatsete Amsterdamis viibimise ajal külastada ka lõbumaju?
Paavst, vaene mees, täiesikult shokeeritud selliset kõlblusetust, küsib vastu: Kas teil on siis siin lõbumaju?
Järgmisel päeval on kollases ajakirjanduses esilehtedel suured pealkirjad : Paavsti esimene küsimus Amsterdamis - on teil siin lõbumaju!

0 Kommentaarid:

Postita kommentaar

<< Home