2006-01-25

Riigivisiit

"Isand, isand", jookseb Taavi Rõivas naerul näoga Ansipi kabinetti sisse! "Head uudised, toredad uudised! Eliisabet tuleb külla!"
"Mida sa poiss, seletad!" turtsub Ansip. "Mis Eliisabet? Mul on vaja juuksurisse minna ja autol on vaja kummid ära vahetada. Vasakus tagumises rehvis pole pea ühtegi naela enam järel!"
"Kuninganna Eliisabet Teine tuleb meile külla! Laupäeva õhtul. Ja Edinburghi Hertsog ja siis veel see pussikätt tolls!"
"Mis hertsog, mis töllid?! Nagu mul Edgariga vähe jama oleks -eile tuli minu juurde ja tahtis, et me ta Tallinna kuningaks ja Maardu tsaariks nimetaksime!", ei ole Andrus ikka rahul, ent siis jääb korraga mõttesse ja ta pilvine nägu selgineb."Mnjah, aga pole viga, poiss, see on ehk ikka tõesti hea uudis. See näitab, et meist peetakse lugu. Võibolla on kuningannal vana pankrotihalduri nõu vaja - tead ju küll, et tal poiss on kogu impeeriumi ajal kogutud raha maha laristanud ja nüüd teeb võlgu."

Külalised on kohal. Kuninganna Eliisabet ja Hertsog Philip istuvad Stenbocki maja külalistetoas ja krõbistavad vahvleid ja rüüpavad Pätsile kuulunud kullast serviisist teed. Philip kannab moekat nahktagi ja eliisabetil on seljas liibuvad püksid ja läbipaistev topp.
"Kuhu sa selle põuepudeli panid?" uurib Eliisabet. Philip ajab käe pintsaku põuetaskuse ja kougib välja kõhuka pudeli. Monarh rüüpab tugeva punnsuutäie, maigutab suud, vehib enda ees käega ja lõpuks topib korraga kaks vahvlit suhu.
"Uhh, see läks küll õigesse kohta, ega siis reivile saa kaine peaga minna." ja ulatab pudeli hertsogile, kes sealt samuti mehiselt tolli võtab.
Peaministri kabineti uks läheb lahti ja Andrus astub naeratades välja käed tervituseks välja sirutatud: "tere tulemast! Rõõm näha nii kaugeid külalisi, aga samas eks ole me kõik ju üks ühine euroopa pere!"
"Rõõm on meiepoolne vastab ELiisabet. Kohe kui kuulsime, et Teil siin presidendilossis nii vahvaid reive peetakse, tundsin, et tuleb tulla. Meil seal Inglismaal on ju kõik nii igavad. Lordidel on kõigil paksud kõhud ees. Peod või asjad - kella kaheksaks on ennast kõik juba teest loppi joonud ja hakkavad muudkui leelotama, kes seal Buuri sõjas vapramalt mustadele kere peale andis. Rõõm on kohe kuulda, et Teil siin inimesed nii ebakonventsionaalsed on!"

Kella kümneks on Kadrioru Loss rahvast tulvil. Presidendi lapselapsed liigutavad nurgas DJ puldi ees muusikataktis tagumikke. Edgar järab kanakoiba ja arutab Kalev Kalloga uuemat musikat.
"Tead Kalev, ma sain endale eile DolphinBoy viimase miksi, vat see on ikka äge kraam!"
"Jah, aga kas sa Edgar Knive´i viimast singlit oled kuulnud!"
Saalis on palju tuntud ja tundmatuid riigitegelasi. Tarmo Mänd astub sisse, tuleb Andruse juurde, kes parasjagu Philipiga kriketinippe arutab ja sõnab: " panin vanamehe magama. Esialgu jonnis natuke, aga ma andsin talle suppi, panime proteesid ilusti klaasi ära ja kui ma Karlsson Katuselt raamatust talle paar lehekülge ette lugesin hakkaski norskama!"
"Hea töö vapper mees!" kiidab Ansip Mändi, "aga ole nüüd kena mees ja too kuningannale uus klaasitäis booli!" Teel baari poole põrkab Tarmo kokku pisikese mehega, kelle nägu on pooleldi varjatud musta miniatuurse gaasimaski taha. Tarmo jääb seisma....:"Härra Putin , Teie!?"
"Jei, jei," podiseb pisike mees. "Jei kommentaari!" ja tormab minema.

"Küll siit katuselt on alles hea vaade!" kiidab kuninganna ja tõmbab mahvi suitsu. "Kogu linn on nagu peo peal!"
"Jah, pole viga," nõustub ka Ansip. "Liiatigi saab pea vähe klaarimaks!"
Kuninganna tõmbab suitsust viimase mahvi ja saadab selle laia kaarega üle katuse alla lossihoovi.
"Heee-he," itsitab Ansip. "Vaata nüüd nalja, majesteet!" Avab püksiluku ja..
"Ihihhhiii, sa Andrus oled ikka tõeline mees, mitte nagu need uimased britid! Sina ikka tead kuidas pidu panna. Vaata kas või see Schroederi tohmakas - see keeras ennast juba tund aega tagasi laua alla magama!" Andrus tõmbab põksiluku kinni ja pühib käed pintsakuhõlma külge kuivaks
"Tead Liz, siin all on üks huvitav ruum, tahad ma n'itan sulle?!"
"Mis ruum see sis on?!" uudistab kõrge reiviline.
"Tule ma näitan sulle!" keelitab Andrus ja koos nad lahkuvadki. Presidendilossist valgub all-linna poole sume drumm ja bassi biit.

3 Kommentaarid:

Anonymous Anonüümne sõnas...

hea lugu, ära ainult sahtlisse kirjuta, avalda "reportaaze sündmuste keerisest" tihedamini. Olid ise kohal Kadriorus?Tundub nii.

Urmas

25/1/06 17:57  
Blogger Universumi Direktor sõnas...

Ma olin tõepoolest Kadriorus kohal, aga mitte reivi pärast. Ma esindasin suurt rahvusvahelist korporatsiooni, kelle nime ma praegu välja öelda ei saa. Ühtlasi olin ma tõlgiks Edinburghi hertog Philipi ja Arnold Rüütli kohtumisele, mis leidis aset sama päeva pärastlõunal

25/1/06 18:17  
Anonymous Anonüümne sõnas...

Ma arvan samuti, et peaksid neid lugusid katsuma avaldada.
Stiil selline a la Kivirähk, m6nusad.

26/1/06 13:07  

Postita kommentaar

<< Home